Tuesday, February 10, 2009

عکس و مصاحبه با یوزارسیف



مدیرعامل شرکت انفورماتیک راهبر گفت:دفاتر اسناد رسمی کد رهگیری املاک و مستغلات صادر می‌کنند



فریدون احمدی در سومین روز از اولین دوره آموزش آشنایی با مبانی و کلیات بازرگانی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی املاک مستغلات از فروردین ماه آغاز شده است اظهار داشت: چون مشاورین املاک و مقوله بازار مسکن و تنظیم آن به عهده وزارت بازرگانی است از این جهت اجرای طرح ساماندهی املاک و مستغلات به عهده وزارت بازرگانی گذارده شده است.
وی افزود: موضوع طرح ساماندهی املاک و مستغلات هر هفته در شورای مسکن به ریاست رئیس جمهور پیگیری می‌شود به طوری که تاکنون نزدیک به 70 درصد مشاورین املاک در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و می‌توانند تا دریافت کد رهگیری معاملات خود را ثبت کنند.
وی افزود: 450 اتحادیه مشاورین املاک در سراسر کشور و 450 سازمان بازرگانی و ادارات تابعه در این طرح دخیل بوده‌اند.
احمدی گفت: برای پوشش خلاءهای آموزشی این طرح 2000 شرکت فن‌آوری اطلاعات باید در سراسر کشور ساماندهی شوند که تا به امروز 1000 شرکت ساماندهی شده‌اند.
رئیس مرکز صدور گواهی الکترونیکی بازرگانی اظهار داشت: 95 درصد از مشاورین املاک کشور آموزش‌های لازم در خصوص سامانه املاک مستغلات را دیده‌اند و تاکنون 6 هزار و 500 قرارداد در این سامانه ثبت شده است.
وی افزود: هیچگونه کاری موازی در این سامانه انجام نمی‌شود و از اطلاعات سایر مجموعه‌ها استفاده شده و اگر اطلاعاتی موجود نباشد این اطلاعات توسط مرکز تولید می‌شود و سعی می‌کنیم با کد پستی و اسناد مالکیت املاک و مستغلات هویت املاک را احراز کنیم.
احمدی گفت: هویت متعاملین، املاک و مستغلات و ساماندهی افراد مورد معامله و جلوگیری از معامله افراد معجول و ممنوع‌المعامله و پیگیری از جرایم مربوط به املاک و مستغلات 70 میلیون نفر اشخاص حقیقی از طریق کد ملی و 1 میلیون نفر اشخاص حقوقی با ارتباط به سامانه سازمان ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد کشور احراز می‌شود.
وی افزود: برای جلوگیری از هرگونه تخلف حقوقی در تنظیم قرارداد یک فرمت مشخص توسط کارشناسان حقوقی و با رعایت استانداردهای لازم توسط سازمان ثبت اسناد، ادارات بازرگانی، اصناف، اتحادیه‌ها، امضای دیجیتال و شماره سریال تنظیم شده است.
مدیرعامل شرکت انفورماتیک راهبر گفت: تنها گلوگاه اجرایی شدن اخذ کد رهگیری دفاتر ثبت اسناد رسمی است که تصمیم گرفته شده تا دفاتر اسناد رسمی با اخذ تعرفه مشخصی کد رهگیری صادر کنند.

No comments:

Post a Comment